torsdag, mars 09, 2006

Television

På amerikansk TV får man se mycket reklam. Mycket dålig reklam. Mycket märklig reklam. Jag har noterat några saker. (Detta är en totalt oventskaplig undersökning som endast bygger på empiriska bevis som är egenhändigt observerade.) Den mesta reklamen som visas här är för snabbmat, dvs. snabbmatskedjor som försöker övertrumfa varandra i flottighet och kött. Nummer två på listan är bantningsmedel och träningsredskap. En naturlig utveckling, antagligen orsakad av ovan nämnda snabbmat. Tredje platsen kniper nog bilförsäkringarna och deras hemsidor. Om ni har sett den med Geico-ödlan så vet ni vad jag pratar om...

Bubblare: Bilreklam, alla modeller och märken. Borde kanske dela tredje platsen med försäkringarna eftersom man inte kan ha det ena utan det andra här.

Rolig fakta: Peter Stormare spelar tysk forskare i Volkswagens nya reklamfilm som visas här nu. Kanske kommer den till Sverige snart, om ni har tur eller nåt. Jawohl!