måndag, april 24, 2006

Söndag

Det finns många anledningar som gör att jag gillar USA, igår fick jag en demonstration på en del av dem. Återigen gick jag till Gasworks Park och pluggade. Det är rena sommarvärmen här och många människor här tycker om att vara ute i parker på sin lediga tid. Detta finner jag vara tämligen sympatiskt. Tyvärr så har jag lyckats få en lysande röd bondbränna.

Senare hade jag tidigt middag med en kompis och hennes kompisar. Vi åt billig TexMex i Greenlake. Senare begav vi oss till Belltown för en gratis vinsing av en lågbudget independent komedi. Tydligen var det några av kompisarna som kände de som gjort filmen. Redigeringen var inte klar, och skådespeleriet var inte alltid det allra bästa, trots detta så bjöds det på en hel del skratt. Jag fick skjuts hem av en av tjejerna som jag inte kände sen förut, och det visade sig att hon äger ett bageri/kafé här i närheten, och hon lovade gratis kakor om jag kom dit när hon jobbade någon gång.

Detta är det som jag gillar med USA, man vet liksom aldrig vad som väntar och det finns så mycket att göra och uppleva. Människorna är väldigt öppna och trevlig, även om att det är tämligen ytligt allt som oftast. Men hellre det än att inte interagera med andra människor överhuvudtaget, varför är vi så himla tillknäppta i Sverige egentligen?