torsdag, februari 02, 2006

Moraliskt dilemma

Jag sitter i biblioteket och läser om krig. Krig är tråkigt, ur flera aspekter. Det är speciellt tråkigt att läsa om krig har jag märkt. Jag har läst om krig i en och en halvtimme nu. Tyvärr kommer jag inte ihåg ett enda ord av det jag har läst. Här kommer det moraliska dilemmat; ska jag fortsätta läsa trots att min stackars hjärna tydligen har stängt av? Eller ska jag gå och dricka kaffe, något som kommer göra att jag inte hinner klart med med min bok innan lektionen? Bör jag fortsätta läsa bara för läsandets skull?

3 Comments:

At februari 02, 2006 1:13 em, Blogger Anna Larsson said...

Rädda vad som räddas kan" Gå och drick kaffe och försök sortera och komma ihåg det du faktiskt har läst, tycker jag... Själv är jag lite i samma sits, sitter och läser projektbeskrivningar för jobb jag sökt och ska på intervju för, man vill ju visa att man är påläst, men risken är att jag bara rör till det. Och sedan vill man ju verka smart och intressant själv och därför hinna reflektera lite över vad man har läst. Och efter 4 dagar i möte så är man lite mör. Hm...

 
At februari 03, 2006 4:49 fm, Blogger M said...

Hey darling!! Har provat att skicka massa mejl till dig, men det verkar inte fungera, hmm... Vill ju höra hur det går..Här händer massor ska du veta :), men får väl ta det senare då.. Puss!

 
At februari 03, 2006 10:57 fm, Blogger Anna Larsson said...

Are you talking to me? För min lio-mail mail fungerar inte för tillfället, däremot liu:annla774.

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home