måndag, mars 27, 2006

Oväntat

Jag bläddrade i en gammal "SOLO"-tidning här om dagen hemma hos en kompis. Jag brukar inte läsa denna tidning, men tyckte att det var lite kul att få en liten glimt av en svensk tjejtidning. Jag bläddrar förstrött sida för sida, läser rubriker och tittar på bilderna när jag plötsligt ser ett namn som jag känner igen. Och sen tittar jag på bilden och jag inser att tjejen som visar sin bröstpiercing är en gammal dagiskompis som jag inte har sett på 15 år. Vi gick även på fritids tillsammans, och om jag inte minns fel tror jag dessutom att hon varit på ett av mina födelsedagskalas. Lagom bizarrt. Det kändes rätt underligt att sitta här i USA och se denna person (som dessutom visade brösten) som jag inte har ägnat en tanke åt sedan jag slutade fritids i Vansbro vid 8-9 års ålder. Världen är bra märklig.