fredag, februari 03, 2006

Jo, jag gillar en hel del med USA

Det här är ett ytterligare tilägg till listan över saker jag gillar med USA, men jag tänker ge en utförligare förklaring den här gången.

Jag gillar verkligen den amerikanska traditionen med brunch. Frukost är för mig det absolut bästa målet på dagen och jag älskar att äta frukost. Helst ska man sitta länge och ha mycket tid på sig. Gärna dricka flera koppar te och kanske hinna läsa hela tidningen noga. Här i USA går man ut och äter brunch på helgerna, gärna på söndagmorgonen, eller snarare framåt lunch. (Därav namnet brunch, och det är verkligen ett mellanting av frukost och lunch. ) Det är inte speciellt nyttiga saker som serveras, och helst ska de dränkas i sirap. Men det är verkligen gott och det bästa är att man inte behöver äta lunch eftersom man får riktigt mycket mat. Dessutom får man hela tiden påtår på kaffet, ibland snabbare än vad man hinner dricka upp. Min nya favorit är french toast med mycket sirap. En söndagstradition värd att bevara...