fredag, juni 17, 2005

Egenkär eller bara uttråkad?

Funderarde lite på det här med bloggar och möjligheten för alla att ta del av ens egna tankar. På ett sätt är det väldigt bra. Möjligheten att läsa andras texter, diskutera och kanske utveckla sina egna idéer är för mig en väldigt sympatisk tanke. Kanske skulle en ny demokratisk gräsrotsrörelse kunna byggas upp via bloggarna. (På ett sätt har det väl redan det...) Fast egentligen kanske bloggar bara är ett uttryck för människors inneboende narssicism och att vi alla tror att det vi tänker är så fruktansvärt viktigt att vi nödvändigt vis måste sprida det till andra. Vad vet jag? Roligt är det i alla fall.

Dagens kloka ord?
What sane person could live in this world and not be crazy?

-Ursula LeGuin
Åter igen, vad vet jag?

2 Comments:

At juni 19, 2005 6:15 fm, Blogger Anna Larsson said...

Det ständigt närvarande jantemolnet hängde tungt över mig när jag övervägde om jag skulle börja med detta bloggande eller inte. Vad har egentligen jag att säga till "världen"? Men vem är jag att avgöra det? Tänk om det är jag som sitter på alla lösningarna (eller i alla fall några), då är det ju min skyldighet till världen att dela med mig av all min klokskap, och världen kan lyssna (läs läsa) om den vill.. Självklart kan bloggandet bli ännu ett uttryck för en värld fylld av oerhört självupptagna människor, och dom bloggarna kan vi ju låta bli att läsa...

 
At juni 19, 2005 2:45 em, Blogger M said...

Tycker detdär med gräsrotsrörelse genom bloggen är en dunderidé. Hoppas bara det håller i sig och att många fortsätter skriva.

 

Skicka en kommentar

<< Home