tisdag, oktober 04, 2005

Kanelbullens dag

Som det kanske snart kommer märkas gillar jag alla knasiga och mindre knasiga dagar som går att fira under året. Idag är det den alldeles förträffliga Kanelbullens dag. En dag som jag tycker vi borde fira lite mer, därför bakade jag kanelbullar igår kväll och tjuvstartade firandet. Denna dag är så där härligt knäpp att jag inte kan låta bli att bli på bra humör. Den är instiftad av Hembakningsrådet, och detta är sjunde året i rad som denna dag firas. Okej, det finns säkert massa bakomliggande intressen som i slutändan går ut på att tjäna pengar, men så är det med de flesta av våra högtider redan. Mitt tips för dagen är att fira Kanelbullens dag ordentligt, och låta bli att fira till exempel skithögtiden Alla hjärtans dag istället. (Jag kan blogga om varför denna dag är så vedervärdig någon annan gång.)

Dagens tips?
Baka egna kanelbullar, det är så mycket godare än köpta. Det tar ungefär en och en halvtimme och det kan det väl vara värt?

4 Comments:

At oktober 05, 2005 1:04 em, Blogger Martin Tollén said...

Jag är med på kampanjen mot alla hjärtans dag - oavsett vilken som är din anledning!

 
At oktober 05, 2005 2:04 em, Blogger AndersML said...

Det är som jag alltid sagt. Spartacus är köpta av kanelbullskapitalet.

 
At oktober 13, 2005 7:28 fm, Blogger Martin Tollén said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At oktober 13, 2005 7:29 fm, Blogger Martin Tollén said...

Korporativism Anders. Korporativism.

 

Skicka en kommentar

<< Home