tisdag, januari 03, 2006

Ångest

Jaha, så börjar den första dagen lida mot sitt slut. Jag har haft en riktigt hektisk dag med massor med info och mina två första lektioner. Tempot verkar helt sjukt högt och jag är ju under-graduate, men läser en masterkurs, så jag hamnar lite mitt emellan allting. De som läser masterskursen med mig behöver bara läsa 10 credits, jag måste läsa minst 12 credits. För tillfället är jag registrerad på 15 credits vilket är väldigt mycket (ungefär motsvarande 15 poäng på 12 veckor). Om jag bara läste under-graduate kurser skulle det väl inte vara något problem, men jag har mid-term exams, final-exams, papers på ungfär tio sidor på båda mina andra kurser plus en paper i in masterskurs som ska vara på runt 20 sidor. Och på masterskursen ska vi dessutom undervisa high-school elever under en hel dag, vilket kommer ta lite tid att förbereda. Och jag kan såklart göra extra-credits också. Det är en hel del helt enkelt.

Jag ska läsa runt 15 böcker, dessutom har kurserna kompiendier med kompletternade texter. Jag har insett att om tar alla tre kurserna kommer jag inte få göra annat än att läsa, och jag kommer inte få se någonting annat än The U-district under mina veckor här i Seattle. Därför måste jag droppa en kurs och hitta en kurs som är värd mindre credits. Mitt dilemma är att jag egentligen vill läsa alla kurserna, men jag kommer inte hinna. Beslutsångesten är stoooor! Kanske filmvetenskap? Det finns faktiskt en kurs i asiatiska kampsportsfilmer. =)