tisdag, februari 21, 2006

Anglais s'il vous plaît

Nu har det börjat hända, det jag fruktade innan jag kom hit. Det engelska språket börjar sakta men säkert automatiskt ta över. Jag pratar ganska ofta med mig själv när jag är ensam. (Ja jag vet att det låter knasigt, men erkänn att Du gör det också.) I helgen kom jag i alla fall på mig själv med att prata på engelska med mig själv. Det var faktiskt lite skrämmande. Det är dock inte så konstigt med tanke på att jag bara pratar svenska med min familj ett par gånger i veckan, annars är det ju engelska som gäller. Jag var faktiskt och pratade svenska med några amerikanska studenter som studerar svenska här vid UW. Jag pladdrade på om allt möjligt i en och en halvtimme, vilket inte var speciellt svårt. (Ni som känner mig vet hur lätt det kan vara för mig att fylla några timmar med att prata om allt och inget.) Jag kommer i alla fall inte komma hem med en amerikansk accent. Jag lovar...

3 Comments:

At februari 22, 2006 4:36 fm, Blogger M said...

Tur det! Vill ju ha samma Kristin hem tillbaka! Pratade med Elin idag. Hon ska med på Suntrip. Sen ska jag, calle o johan bygga sandslott! Vill ha sol och bad nu!!! Puss från kalla Svedala!

 
At februari 22, 2006 9:28 em, Blogger Kristin said...

Ah Sun Trip. Jag har inte varit på en enda Sun Trip under mina år på pol. mag.-programmet. Jag tycker nästan att det förtjänar något slags pris.

 
At februari 24, 2006 10:08 fm, Blogger M said...

saknar saknar saknar... Ps. Sverige i Hockey-os-final på söndag...

 

Skicka en kommentar

<< Home