söndag, februari 05, 2006

Super Bowl XL

Okej, vi vann inte. Det var inte ens nära, men kul var det i alla fall. Jag var på ett riktigt Super Bowl party, med massor med mat, öl och vrålande grabbar. Jag har fattat reglerna nu, och anledningen till att Seahawks inte vann berodde på domaren. Inget snack om saken. Vi borde ha vunnit. Annars var det väldigt speciellt att titta på Super Bowl, USA:s största TV-händelse under året. Reklamfilmerna är många och dyra. Det kostar många miljoner att köpa en 30 sekunders reklamsnutt under Super Bowl. Det som man gör reklam för mest är öl och öl, med inriktning mot den manliga konsumentkretsen. Jag undrar varför… Själv drack jag tre öl, och åt massor med chips. Jag känner mig redan lite mer amerikansk än vad jag gjorde i morse. Tänk vad ett litet (stort) sportarrangemang kan göra.

2 Comments:

At februari 06, 2006 12:25 fm, Blogger Martin Tollén said...

Morgonekots försynta bidrag till historieskrivningen var att Pittsburgh "körde över" Seattle. Det verkar alltså inte bara ha varit domaren på plan...

 
At februari 06, 2006 6:14 fm, Blogger M said...

Tråkigt att de inte vann, men men.. Såg delar av det på nyheterna i morse! Tack för kortet darling! Visade Martin o Alex hur fint du har det :) Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home