torsdag, mars 02, 2006

En sorglig liten historia

En gång var jag tillsammans med en kille som inte var kär i mig.

Det gjorde ont. Jävligt.

Efter det förhållandet var jag en erfarenhet rikare, och väldigt mycket försiktigare.

Nu för tiden är jag mycket misstänksam om en kille gillar mig. Tänk om han bara låtsas. Och inte alls gillar mig utan bara är med mig för han inte har något bättre för sig.

Jag väntar på att få höra samma sak igen och kunna säga; AHA! Det var väl det jag visste.

Men istället lär jag få höra något i stil med det här; Du verkar inte bry dig om mig. Varför är du så avvaktande? Det här funkar ju inte längre.

Jag hoppas att det inte blir så.

2 Comments:

At mars 03, 2006 3:44 em, Blogger Kristin said...

En liten fotnot: jag är inte ledsen eller nåt. Jag satt bara och funderade lite och skrev det här inlägget. Och namnbytet och sången har inget med det här att göra. Det har mer med mina funderingar över vad jag ska göra med mitt liv, och inget annat. Så nu vet ni.

 
At mars 04, 2006 6:57 fm, Blogger M said...

Tror vi alla varit där någongång.. Bättre älskat och förlorat än inte älskat alls ju... Men kärlek är bra! Och man lär sig något varje gång! Vi måste ju ändå tro på kärleken!

 

Skicka en kommentar

<< Home