söndag, april 09, 2006

Dagens uppenbarelse

Jag har precis insett att jag har ungefär 30 böcker här i USA som jag kommer vilja att ha med mig hem. Med tungt hjärta har jag konstaterat att detta kan bli ett rätt så omöjligt företag. Tyvärr har jag väldigt svårt att göra mig av med böcker, har jag köpt en bok så stannar den oftast hos mig. Speciellt om det handlar om kurslitteratur inom det statsvetenskapliga området. Skönlitteratur gör jag mig i princip aldrig av med. Jag läser dessutom gärna om böcker (eftersom jag läser rätt snabbt och tämligen slarvigt så blir en del böcker till och med bättre när jag läser om dem).

Det kommer att bli spännande den dagen jag måste packa mina två väskor igen. Jag har även fördubblat mitt skoinnehav här och köpt en hel del nya kläder. Som tur är kommer delar av min kära familj hit och jag har redan sagt åt dem att ta med en extra väska som de kan transportera hem en del av mina saker i. För 46 kilo plus 10 (eller var det 15?) kilo handbagage är inte så mycket när det väl kommer till kritan.

1 Comments:

At april 10, 2006 2:04 em, Blogger Anna Larsson said...

Posta dem, eller är det jättedyrt? Ett hem kräver böcker, skivor och vin - i mängder (i alla fall de två första kategorierna)..

 

Skicka en kommentar

<< Home