måndag, maj 22, 2006

Lugnet innan stormen

Det börjar dra ihop sig. Idag började min näst sista vecka av studier här i USA. Jag får föräldrar på besök på torsdag, så jag borde vara klar med mina två uppsatser tills dess, den ena på 10-15 sidor och den andra på 6-8 sidor. Och med tanke på att jag hittills lyckats prestera två sidor på vardera uppsats så ser det väl rätt mörkt ut. Min taktik är storskolk på onsdag och torsdag... Jag vet att det är dåligt, men i slutändan är mina uppsatser en större del av mitt betyg än vad min närvaro är. Dessutom blir föräldrarna gladare om de faktiskt får umgås med mig när de är här och hälsar på, istället för att jag sitter hemma och pluggar hela dagarna.

Nåväl, dags att återvända till skrivandet. Är det någon som tror att jag faktiskt kommer lyckas producera minst 16 sidor tills på torsdag? (Kan ju säga att det väl snarare är runt 10 sidor, eftersom den ena uppsatsen är med dubbeltradavstånd, och den andra är med 1,5 radavstånd.)