måndag, juni 20, 2005

Det är resan som är målet

Det börjar bli dags för mig att lämna min hemstad för en tids rekreation (läs sommarjobb) på nordligare breddgrader. Ser fram emot att byta utsikt utanför fönstret ett slag och för att träffa kompisarna från förr. Studentstäder är inte speciellt roliga att vara i på sommrarna har jag märkt, och Linköping är inget undantag. Förhoppningsvis kan en dryg månads frånvaro ge mig krafterna åter och jag kan ta mig an höstens utmaningar med förnyad energi. För det finns en hel del som måste göras innan vi lugnt kan andas ut och slappna av. Till exempel finns orättvisorna överallt i vår vardag och det får vi bara inte acceptera. Men först ska jag nog ta lite semester och fundera ut nya kluriga strategier för att få en bättre värld. Mot Sherwoodskogen!

Dagens läskigaste siffra?

I Östergötland tjänar en kvinna i genomsnitt 66% av vad en man tjänar.

Om det inte är en läskig siffra då vet jag inte vad jag ska säga...