onsdag, december 07, 2005

En liten fråga

Killar, är ni inte trötta på att dumförklaras hela tiden? Att ni många gånger utmålas att vara kåta idioter som helt styrs av sin sexualdrift. Anledningen att jag frågar är TV-reklamen för en ny så kallad herrtidning som lanseras. Den tidningen verkar vara fruktansvärt stereotyp och enkelriktad. Snacka om att befästa könsroller. Är ni inte less på det här snart? Jag vet att jag blir skitsur om någon påstår att kvinnor skulle vara på ett visst sätt bara för att de är kvinnor. Jag hatar när någon försöker stoppa in mig i ett fack bara för att jag är kvinna. Det är därför jag säger ifrån, det är därför jag är feminist. Jämställdhet innebär, för mig, att ingen ska dömas utifrån sitt kön, hudfärg, sexuell läggning, etc. Fast ni kanske tycker att det är jättekul att tilldelas egenskaper som ni inte alls identifierar er med utifrån ert kön? Vad vet jag...

1 Comments:

At december 11, 2005 11:51 fm, Blogger Martin Tollén said...

Reklamen måste vara dålig, för jag har inte märkt den. Eller så visas den inte på Svt.

Till frågan, så ja, jag suckar trött över en del reklam där det generaliseras vilka preferenser jag har utifrån mitt kön.

 

Skicka en kommentar

<< Home