tisdag, december 13, 2005

Rena rama stenåldern

Jag brukar inte ha för vana att kommentera kändisar och deras liv, egentligen är de ganska ointressanta. Dock ska jag göra ett undantag idag. Jag är nämligen väldigt irriterad och det har indirekt med en stackars kändis att göra. I Aftonbladet har någon stjärna nämligen skrivit en debattartikel om att Charlotte Perrelli inte är hemma tillräckligt med sina barn. I normala fall hade detta inte rört mig i ryggen nämnvärt, men jag läste ändå artikeln och förfärades över det jag såg. Så jävla konservativt så att jag spyr.

Såhär skriver kvinnan, som gjort det högst medvetna valet att vara hemma med sina barn på 60-talet och låta karriärren vänta, till Charlotte: Får dina barn plats i ditt liv? Tror du verkligen att små barn och karriär går att kombinera?

Men va fan! Är det stenåldern eller?

Som tur är har Familjen Perrelli tillbakavisat kritiken med det bästa argumentet jag kan tänka mig; barnen har ju en pappa också! Som verkar ta väldigt mycket ansvar och ställa upp både för sina barn och sin fru. Precis som det ska vara i vilken normal jämställd relation som helst.

Att man ens gör en nyhet av att en artist inte är hemma med sina barn tillräckligt är illa nog, men vad än värre är att en manlig artist aldrig skulle få samma kritik.
Ingenstans i artikeln nämndes något om att barnen också har en pappa. Varför är det alltid kvinnan som är den onda om hon inte stannar hemma med sina barn? Nä, skärpning på er människor! En pappa är också en förälder.

1 Comments:

At december 13, 2005 9:35 fm, Blogger M said...

Nu har inte jag läst artikeln men något mer som var störande det är väl vem hon är att döma? Har hon suttit och räknat ut hur många timmar som ska gå till vad eller vad är det frågan om? Människor som har för lite att göra i sina egna liv finns det tyvärr gott om.

 

Skicka en kommentar

<< Home