tisdag, april 11, 2006

Post-it

Jag skriver små lappar. Och fäster dem på min anslagstavla, tar med mig på bussen, använder som bokmärke, ja listan kan göras lång, så lång. Jag skriver allt på mina lappar. Meddelanden till mig själv, så kallade kom-ihåg lappar, är vanligast. Adresser till fester, bussar att åka med, tider, telefonnummer och annat matnyttigt. Jag skriver också listor, på mina lappar, på saker som ska göras. Senaste listan var en inköpslista, och den skrevs på engelska för enkelhetens skull. Nästa lista ska handla om vad jag ska göra med mitt liv. Den kommer nog var på svenska.

Det är nästan som ett tvångsmässigt beteende. Jag skriver ner saker som jag vet att jag kommer komma ihåg bara för att vara på den säkra sidan. Ibland tittar jag inte ens på min lapp, jag bara bär den med mig, som en mer avancerad form av snuttefilt.

1 Comments:

At april 12, 2006 12:19 fm, Blogger M said...

Åh, jodå, Tobbe var med i fredags på husfesten. Ingen bar var öppen den kvällen, men riktigt kul var det ändå! *kram*

 

Skicka en kommentar

<< Home