söndag, januari 08, 2006

Studera mera

Nu har jag varit i USA i ungefär en vecka. Det har varit en tröttsam men rätt skojig vecka. Många nya intryck, massa saker att fixa med och en helt annan kultur. Jag har pluggat väldigt mycket redan, betydligt mer än vad jag gör i Sverige. (Jag kanske inte borde avslöja det…) Jag har föreläsningar (lecture) eller lektioner (quiz session) varje dag och börjar vanligtvis vid halv nio. Efter det går jag och sätter mig i biblioteket och läser så länge jag orkar. Här i USA förväntas studenterna vara mer aktiva vid lektionerna och ställa frågor och vara pålästa. Speciellt vid lektionerna då vi får betyg efter närvaro och aktivitet. So far so good...


Suzzallo libary; där jag sitter och pluggar för det mesta.
Torget som syns i förgrunden kallas för "Red Square".