tisdag, juli 05, 2005

Äventyr i sommaren

Lediga dagar är något som jag börjat uppskatta nu när jag sommarjobbar. Dessa dagar då jag inte sitter instängd i en matvaruaffär blir så väldigt viktiga. Därför gav jag mig tidigt (tio är tidigt) tillsammans med två vänner och cyklade ut i sommar-Sverige. Eftersom jag har det stora privilegiet att ha en familj med sommarstuga så var det självklart dit vi styrde våra cyklar. Jag och en av mina vänner trampade tandemcykel, något jag aldrig tidigare gjort och det var verkligen kul. (Jag tror det blir cykelsemester nästa år.) När vi hade ungefär fyra kilometer kvar pajade cykeln och vi fick gå in till en snäll tant och låna hylsnyckel av henne. Raskt skruvade vi fast den lösa delen och fortsatte vår resa. Resten av dagen tillbringade vi på bryggan i varsin solstol, med ett och annat dopp däremellan. Jag tror inte att en dag kan bli bättre än idag. Nu ska jag äta hemmagjord rabarberpaj med vaniljglass och njuta av att dagen inte är slut än.

Dagens kloka ord?

Friendship is born at that moment when one person says to another, "What! You too? I thought I was the only one!"
- C.S. Lewis