torsdag, juli 21, 2005

Hemlängtan

Jag längtar hem till min planet. Trött på att sommarjobba. Jag förstår inte hur en del av mina arbetskamrater har stått ut i alla dessa år. En del har jobbat i den där butiken sedan den öppnade i slutet av sextiotalet. Jag beundrar dem jättemycket. Själv har jag snart jobbat i fyra veckor och håller på att dö av tristess. Nä, nu får det allt ta och bli höst så mitt liv kan börja igen. Eller höst behöver det inte bli, men jag skulle behöva semester snart. För just nu känns det som om någon tryckt in pausknappen och bilden är fryst.

Dagens kloka ord?

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

-- (Terry Pratchett, Reaper Man)
Så måste det vara!!!!! =)

1 Comments:

At juli 25, 2005 2:50 em, Blogger Erik Westin said...

Märkligt var man trillar in. Internet är allt bra litet. (Via mymarkup - Ali Esbati - Eric Sundström - Spartacus.)

Alltnog: ber att få uttrycka min sympati. Även jag jobbar i kassan för tillfället, och varvar det med vad som är kvar av b-uppsatsen (och gör så klart allting mycket svårare än vad det är). Funderar över höstens tysklandsresa när det blir tid över.

Välkommen tillbaka till LKPG när så sker, och hoppas att vi ses någon gång innan min avfärd (tidigt i september).

 

Skicka en kommentar

<< Home